Od 14 kwietnia Eurolot uruchomi rejsy na trasie Warszawa-Bygoszcz. Ceny biletów za rejs w jedną stronę zaczynają się od 99 zł, a połączenie realizowane będzie z Warszawy od poniedziałku do piątku oraz w niedziele, a z Bydgoszczy codziennie.
Pojawiają się już – i owszem – w komentarzach niepochlebne opinie, że zapłacili kasę, że wybory, że stołki i że tych biletów za 99 zł to właściwie nie ma. Ale gdy połączeń nie było, komentarze też były – taki kraj…
Czyżby po okresie chudym na lotnisku Bydgoskim pojawiła się jaskółka lepszych czasów? Trudno jeszcze ostatecznie wyrokować ale niech by tak się stało.
Dla mnie bardziej interesujący jest aspekt relacji między LOT-em i Eurolotem. Dzięki zawartej umowie z LOT-em (tzw. umowa interline) pasażerowie, którzy będą korzystać z połączenia na trasie Warszawa-Bydgoszcz, mogą kontynuować podróż z Warszawy rejsami LOT-u, w ramach jednego biletu. Połączenie też wydaje się dedykowane dla ruchu biznesowego. Z Bydgoszczy do Warszawy przewidziano dwa rejsy – o godzinie 5:45 i 18:45. A do Bydgoszczy samolot poleci dwa razy dziennie – o 17:30 i 22:50. Wygląda więc na to, że obie linie wracają do korzeni, czyli Eurolot dostarcza pasażerów z regionów na połączenia LOTu po Polsce i Europie. W taki obrót sprawy wielu już wątpiło.
A można? Można!
Podsumuję więc optymistycznie – nadchodzi nowe. I dla lotniska w Bydgoszczy i dla naszych przewoźników. I za to nowe trzeba trzymać kciuki, żeby się rozwijało w dobrym kierunku, a nie jakieś pokręcone.
Jestem jednym z założycieli i Partnerem w BBSG. Od ponad 10 lat zawodowo związany z branżą lotniczą. Pracowałem dla lotnisk, linii lotniczych, firm handlingowych, samorządów i instytucji rządowych, inwestorów prywatnych w Polsce i w regionie CEE. Realizowałem projekty doradcze obejmujące zagadnienia strategiczne, rozwojowe, plany biznesowe, finansowanie i współpracę z inwestorami i podmiotami prywatnymi.
Szczególnie angażuję się w planowanie rozwoju działalności lotnisk, współpracę przewoźników i lotnisk, rozwój połączeń lotniczych, poprawę connectivity, współpracę różnych środków transportu. Pracuję też nad projektami z zakresu rozwoju gospodarczego i wpływu komunikacji lotniczej na atrakcyjność inwestycyjną regionów i miast. Interesują mnie zagadnienia wpływu działalności lotniczej na rozwój gospodarczy i społeczny – powiązanie wyzwań rozwojowych dla kraju i regionów z działaniami biznesowymi na poziomie poszczególnych podmiotów.
Jestem absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Uniwersytetu Minnesota – Carlson School of Management, gdzie zdobyłem tytuł MBA.