„Do Biura Obsługi Inwestora w gminie X wpłynęło zapytanie od zagranicznego oddziału globalnej firmy konsultingowej reprezentującej dużych, międzynarodowych klientów, rozważających Polskę jako jedną z potencjalnych lokalizacji dla swoich nowych planowanych inwestycji. Konsultanci poprosili o materiały o gminie – jej potencjale ludzkim, kosztach pracy, informacje o dostępnych terenach inwestycyjnych itd. Na ich podstawie przygotują zestawienie porównujące gminę z konkurencją …„
Tak rozpoczyna się jedno z zadań dla uczestników szkolenia poświęconego przygotowaniu wyróżniających materiałów informacyjno-promocyjnych dla inwestora zagranicznego i krajowego, z wykorzystaniem technik metodologii projektowania usług (Service Design).
Czy zastanawialiście się kiedyś:
- Jak potencjalny inwestor lub jego doradca odbiera informacje i ofertę inwestycyjną zamieszczone na stronie Waszego samorządu albo w materiałach? Co może pomóc
w szybszym i lepszym dotarciu do jego percepcji? - Czego wymagać dziś od wykonawców przy zamawianiu broszur, folderów, prezentacji, projektowaniu strony internetowej poświęconej promocji inwestycji?
- Jak ułożyć treści i w jaki sposób je pokazać, by nasze materiały były zauważone przez inwestora? Żeby uznano je za praktyczne i wyróżniające naszą lokalizację spośród konkurencji?
Jeśli tak, zapraszamy na szkolenie, podczas którego dowiecie się:
- Na co inwestorzy zwracają uwagę, przeglądając materiały informacyjne?
- W jaki sposób podejmują decyzje?
- Co widzą i jak patrzą?
- Co przyciąga ich uwagę?
- Co sprawia, że po lekturze materiałów informacyjnych kwalifikują w swojej podświadomości Twoją gminę/miasto/region do grona potencjalnych lokalizacji?
- Co to jest User Experience i jaki ma związek ze skutecznym komunikowaniem?
Dla kogo jest szkolenie
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy stykają się w swojej pracy z wyzwaniami polegającym na przygotowaniu (wewnętrznie lub zlecając na zewnątrz) skutecznych, przejrzystych i przekonujących materiałów dla inwestorów. Na szkolenie zapraszamy przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego na poziomie gmin, miast, powiatów, regionów, przedstawicieli Centrów Obsługi Inwestorów, biur promocji inwestycji, przedstawicieli Specjalnych Stref Ekonomicznych, instytucji otoczenia biznesu, agencji rozwoju regionalnego i innych zespołów obsługujących inwestorów.
Szczegółowy program
Szkolenie zawiera 20% teorii i 80% praktyki i jest prowadzone w oparciu o praktyczne i innowacyjne narzędzia metodologii projektowania usług (Service Design).
9.30 | Rejestracja (kawa) |
10.00 | Rozpoczęcie szkolenia |
10.00-11.00 | Inwestycje zagraniczne dziś, proces podejmowania decyzji, percepcja inwestora – wprowadzenie (prezentacja) |
11.00-12.00 | Profilowanie inwestora (ćwiczenie praktyczne) |
12.00-12.15 | Przerwa kawowa |
12.15-13.00 | Psychologia postrzegania materiałów informacyjnych (prezentacja) |
13.00-14.00 | Propozycja wartości mojej gminy/miasta/regionu w oczach inwestora (ćwiczenie praktyczne) cz.1 |
14.00-14.45 | Lunch |
14.45-15.40 | Propozycja wartości mojej gminy/miasta/regionu w oczach inwestora (ćwiczenie praktyczne) cz.2 |
15.40-17.00 | Oferta inwestycyjna mojej gminy/miasta/regionu nie ma sobie równych (ścieżka inwestora – ćwiczenie praktyczne) |
17.05 | Zakończenie szkolenia |
Prowadzący szkolenie
Warsztat prowadzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w pracy z inwestorami i sektorem publicznym, posiadające jednocześnie dwie kompetencje: znajomość mechanizmów lokowania inwestycji i znajomość innowacyjnej metody projektowania usług (service design). Szkolenie prowadzą też osoby specjalizujące się w opracowywaniu skutecznych materiałów informacyjnych i marketingowych.
Wojtek Ławniczak
Doradca i praktyk biznesu z siedemnastoletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w obszarze B2B ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z usługami. Doradza przedsiębiorstwom oraz sektorowi publicznemu w rozwoju, realizując projekty, których ramy wyznaczają strategie, marka, innowacje i service design. Oprócz pracy doradczej prowadzi warsztaty, szkolenia i wykłada kilku uczelniach. Współzałożyciel Service Design Polska, członek Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz The Chartered Institute of Marketing.
Bartek Baca
Doradca z dziesięcioletnim doświadczeniem. Na co dzień realizuje złożone projekty związane z analizami atrakcyjności inwestycyjnej miast i regionów, wsparciem samorządów lokalnych w pozyskiwaniu inwestorów. Ma w swoim dorobku projekty realizowane dla inwestorów polegające na wsparciu w wyborze lokalizacji dla realizacji inwestycji, finansowaniu projektów inwestycyjnych, opracowywaniu planów strategicznych, biznes planów, analiz wielokryterialnych, analiz ekonomicznych i finansowych dla projektów inwestycyjnych.
Ula Szwed
Od 10 lat zajmuje się komunikacją wizualną. Posiada bardzo bogate doświadczenie w tworzeniu przekazów marketingowych dla największych firm w Polsce. W swojej pracy szczególną wagę przykłada do tego, aby projekty graficzne były tworzone tak, aby pozwalały osiągnąć konkretne efekty i spełnić ściśle określone cele biznesowe Klientów. Za swoją pracę byłą nominowana do najważniejszych nagród reklamowych w Polsce /Złote Orły, Impactory/. Od 3 lat współtworzy Studio Ilustratorsko – Projektowe DINKSY specjalizujące się w myśleniu wizualnym, czyli tłumaczeniu trudnych zagadnień na język prostych obrazków.
Rejestracja
Na szkolenie można zapisać się na stronie: http://materialydlainwestorow.evenea.pl/ lub bezpośrednio poniżej: